BLOC 2022-2023

SORTIDA A PALAMÓS

El passat 24 de maig els alumnes de cicle mitjà vam fer una sortida al museu de la pesca de Palamós.

Després d'esmorzar una mica, els alumnes ens vam repartir per cursos. Els de tercer vam anar cap a una cala prop del museu on vam poder observar de prop l'entorn marí. Ens va agradar molt poder utilitzar el salabret per observar els diversos animalons de prop.

Els alumnes de quart vam anar a observar una barca d'arrossegament pensada només per a les visites. És una barca que ja fa temps que no surt a pescar. Allà mateix vam poder veure com és la vida d'un pescador durant la seva jornada: la cuina, el bany, la sota coberta...

Tots els alumnes de cicle mitjà, a més, vam passar a fer la visita al museu.

Vam acabar el dia dinant al passeig de Palamós, fent una passejada i fins i tot remullant-nos una mica els peus a la platja.

Podeu veure les imatges de la sortida AQUÍ.

EL NOSTRE MUNICIPI

Durant aquest tercer trimestre els alumnes de cicle mitjà hem treballat el nostre municipi.

Entre altres coses, hem conegut com funciona un ajuntament i com es reparteixen les tasques entre l'alcalde o alcaldessa, els regidors i els treballadors municipals. També hem pogut entrar al web de l'ajuntament de Vilablareix i conèixer una mica més de prop qui són els nostres regidors i regidores i quines tasques desenvolupen.
Com a cloenda, hem pogut visitar l'ajuntament: la Marta ens va fer una visita guiada pels diferents departaments i vam acabar la volta a la sala de plens, on ens va rebre l'alcaldessa i li vam poder fer totes les preguntes que vam voler. L'alcaldessa mateixa ens va regalar un llibre molt interessant sobre la història de Vilablareix.
Ens vam sentir molt ben acollits en tot moment.

Si voleu podeu veure imatges de la sortida clicant AQUÍ.

EL RODAJOC
El dijous 9 de març l'alumnat de 3r va participar al Rodajoc que aquest any s'ha celebrat a Fornells. Uns 400 alumnes de les escoles de Cassà, LLagostera, Quart, Fornells, Aiguaviva i Vilablareix i amb el monitoratge de l'alumnat de 1r de batxillerat de Cassà, han gaudit de valent gràcies al consell comarcal del Gironès que amb una organització impecable han ajudat que avui hagi estat un dia molt especial.

Podem veure totes les fotografies clicant AQUÍ.

TEATRE EN ANGLÈS

L'alumnat de cicle mitjà hem anat a veure l'obra de teatre: Aladdin, en anglès. Hem anat a l'Auditori de la Mercè.

Hi hem pogut participar molt i ha estat molt divertida!

Podeu veure les fotografies clicant AQUÍ.

PROJECTE DE MEDI: HÀBITS SALUDABLES

Aquest segon trimestre l'alumnat de tercer hem treballat els hàbits saludables. Han vingut a l'escola la Tània, l'Afra i l'Estela, les mares de la Candela, la Paola i en Leo, a fer-nos una xerrada sobre la salut bucodental i la salut mental. Moltes gràcies!

SORTIM AL COSMOCAIXA

Aquest segon trimestre els alumnes de cicle mitjà hem anat al Cosmocaixa a Barcelona. Hem visitat el planetari, el museu i el bosc encantat. Hem après moltes coses i ens ho hem passat molt bé.

Podeu veure les fotografies AQUÍ

CAMINEM FINS AIGUAVIVA

El passat 30 de setembre els alumnes de tercer i quart vam fer una sortida d'entorn. Vam aprofitar el bon temps per anar caminant fins al poble veí d'Aiguaviva, tot passant pel camí fluvial i el bosc dels deu roures. També vam poder estrenar el nou camí peatonal que ressegueix la riera fins a arribar a un petit parc de salut i un camp de futbol, on hi vam esmorzar i jugar una estona.

Una sortida molt interessant per poder conèixer una mica millor el nostre entorn.

VISITEM L'EXPOSICIÓ: JO DE GRAN

Fa uns dies l'alumnat de cicle mitjà i superior vam visitar l'exposició " Jo de gran" al Centre Cultural Can Gruart. Vam compartir una estona d'aprenentatge i reflexió molt interessant. Els infants tenen molt a dir i a fer per seguir construint un món més just i solidari.

SORTIDA A PUIG CADIRETES
Els alumnes de cicle mitjà vam anar d'excursió a Puig Cadiretes. Vam aprendre moltes coses de medi natural. A dalt del cim vam tenir unes vistes espectaculars 360º.

Podeu veure les fotos AQUÍ.

COMENCEM INNOVAMAT
Aquest any els alumnes de cicle inicial i cicle mitjà hem començat una nova metodologia per a l'aprenentatge de les matemàtiques. Aquesta manera d'aprendre matemàtiques a l'escola permet manipular molt més per tal d'investigar i assolir nous conceptes, i fa que els nens i nenes es sentin protagonistes dels seus propis aprenentatges.

Les sessions es divideixen en "aventures", "laborarori" i "app".

Als nens i nenes de l'escola Madrenc els agrada molt!

Aquí sota teniu els b-math, els protagonistes de les aventures d'innovamat.